Activitat 1 Gestió Informació Anton Rosa i Jaume Maneja

Gestió de la informació

A01

Activitat individual o per parelles

Activitat iniciada a classe, 9 febrer 2015, a publicar al blog data límit 16 febrer 2015, abans inici de classe

1. Posa un exemple de permanència de la tradició oral en l’actualitat i justifica la teva elecció

Les anècdotes familiars o històries que s’expliquen de pares a fills i que fan referència a tradicions, experiències o situacions viscudes pels propis pares, avis o algun avantpassat de la família, són un clar exemple de la supervivència o permanència del que anomenem tradició oral ja que ha sigut transmès de generació en generació sense la utilització de l’escriptura ni cap tipus de mecanisme tecnològic, simplement a través de la parla.

2. A partir de l’Informe: “Sociedad de la Información España 2014” de Telefónica

http://www.fundaciontelefonica.com/2015/01/21/sie14-informe-sociedad-informacion-espana-pais-conectado-europa/

– Posa un titular al vídeo de l’informe, tria dues dades de les que apareixen i les comentes, donant la teva opinió.

Tecnologia del futur a les nostres mans

La proliferació i arrelament d’internet i les noves tecnologies a Espanya

  • 25% ha aconseguit recuperar el contacte amb familiars i amics

Aquesta dada ens diu que el una quarta part dels enquestats ha aconseguit tornar a tenir contacte amb familiars i amics amb els que l’havia perdut gràcies a aquesta evolució i expansió d’internet i les noves tecnologies.

Això és possiblement un dels majors guanys indirectes d’aquesta proliferació tecnològica ja que, gràcies sobretot a les xarxes socials, moltes persones han pogut trobar familiars amb el quals havien perdut el contacte o amics amb els quals no havien pogut mantenir relació per una raó o altra i han aconseguit recuperar el contacte.

  • El 43% dels espanyols ja ha comprat per internet

Aquesta dada s’erigeix com un dels exemples més clars d’aquesta expansió d’internet ja que, gairebé la meitat dels ciutadans a Espanya ha comprat alguna article o producte a través de la xarxa. Fa un parell d’anys, els qui compraven per internet eren uns pocs agosarats que s’arriscaven a comprar sense haver vist físicament el material però ara, sobretot entre els joves i per conseqüència els seus pares, s’ha incrementat espectacularment el nombre de compres i moviments d’aquest estil a través de portals com Amazon o Ebay i no haver-ho fet mai es converteix en u comportament estrany.

3. Analitza el vídeo Information/R/Evolution.

http://www.youtube.com/watch?v=-4CV05HyAbM

– Identifica tots els serveis i productes que puguis i fes una descripció bàsica de cadascú.

Youtube és el portal de vídeos més gran d’internet. A youtube qualsevol persona pot compartir vídeos, però també les grans televisions hi allotjen programes, la qual cosa permet veure contingut 24h al dia, en el moment que més es vulgui.

Blogger es un servei online que permet crear un blog personal de forma senzilla, sense tenir coneixement de codis informatics.

Facebook és una xarxa social en la que qualsevol persona por fer-se un compte i publicar i compartir, amb els seus amics, informació sobre el seu dia a dia o sobre la actualitat.

Twitter és una xarxa social que té com a estructura bàsica el twit, un text de 240 caràcters o menys en el que qualsevol usuari pot mostrar el seu parer. És una eina també utilitzada per companyies o persones importants per tenir contacte amb clients o fer-se publicitat.

– Posa un titular a aquest vídeo i fes un comentari o valoració personal

LA ODISEA DE LA INFORMACIÓ

El video ens mostra clarament la revolució que esta significant l’internet i els formats digitals d’informació pels métodes de recerca d’informació. Abans la informació estava a un arxiu concret, en un lloc concret. Ara esta tot a internet i qualsevol persona pot accedir-hi.

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s